Med Octany hanterar ni lätt er insamling, såväl engångsgåva som månadsgivare, oavsett betalsätt. Förutom att ha engångsgåva och månadsgivare kan ni också ha insamlingskampanjer. Julkampanj, Alla hjärtansdag-kampanj eller varför inte en kampanj för att rädda en skola eller en hotad art?
Välj vilket sätt som passar er bäst:
1. Landningssida för kampanjen
2. QR-kod
3. Lägg in insamlingskampanjen på er nuvarande "Stöd oss"-sida
Ha full kontroll på kommunikationen med att ha en kampanjspecifik landningssida. Det är lätt att dela i social media och ni beskriver lätt varför det är viktigt att stödja kampanjen och kan skapa trygghet riktade donationer. En helt annan nivå av branding och information alltså.
Fördelen med att få in donationer genom QR-koder är att ni lätt kan få det på tryckt material. Det är alltså mindre resurskrävande än att skapa en ny kampanjsida. Nackdelen är att ni inte kan ge information om kampanjen i Octany-länken.
Såklart kan ni kombinera en kampanjspecifik landningssida och QR-koder.
Fördelen är att ni inte lägger resurser på att bygga en ny landningssida, nackdelen är att ni inte då inte får en sida som är helt tillägnad kampanjen där all kommunikation är om kampanjen.